Sprawdź co robimy dla Ciebie i dla otoczenia
ZALOGUJ

3. Gdy zostaję sam w domu

Cele zajęć:

  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z prądu i urządzeń elektrycznych codziennego użytku
  • Uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym 
  • Wskazywanie sposobów postępowania w razie zagrożenia 

Przewidywane osiągnięcia:

Uczeń:

  • Wymienia urządzenia codziennego użytku, których nie powinien używać, będąc sam w domu
  • Opisuje zasady korzystania z prądu elektrycznego i urządzeń elektrycznych w domu
  • Wskazuje skutki niewłaściwego postępowania z urządzeniami elektrycznymi
  • Wyjaśnia, jak należy zachować się w sytuacji porażenia prądem elektrycznym

Metody i formy pracy:

  • Rozmowa, pogadanka, burza mózgów
  • Eksperyment
  • Mapa myśli
  • Praca indywidualna i zbiorowa

Materiały pomocnicze:

  • Żarówka, bateria płaska, trzy przewody
  • Ołówek z grafitem na obydwu końcach, kawałek gumy
  • Dwa gwoździe, naczynie z wodą, sól kuchenna
  • Plastikowy przedmiot, np. łyżeczka jednorazowa
  • Kawałek metalu, np. duży gwóźdź lub aluminiowa łyżeczka

Gdy zostaje sam w domu.pdf

  • Typ: application/pdf
  • Wymiary: 595x836px
  • Rozmiar: 2,7 MB
Pobierz plik