Zakończyliśmy dwudniowe warsztaty z nauczycielami zwycięskich i wyróżnionych klas. Zajęcia prowadzili dr Tomasz Rożek, a także wykładowcy Politechniki Gdańskiej, którzy pokazywali jak w łatwy i atrakcyjny sposób przekazywać wiedzę dzieciom na temat skomplikowanych zagadnień fizycznych.
Wszyscy chcemy, żeby nasze dzieci były dobrze wykształcone i potrafiły swobodnie poruszać się w szybko rozwijającym się świecie. Same tego nie osiągną, potrzebują wsparcia dorosłych, czyli rodziców i nauczycieli. Planeta Energii to ogólnopolski konkurs edukacyjny realizowany od 2010 roku przez Grupę Energa, który od wielu lat pomaga nauczycielom klas 1-3 szkół podstawowych przekazywać dzieciom wiedzę o energii, prądzie elektrycznym, bezpieczeństwie i ochronie środowiska. W tym roku, po raz pierwszy, postanowiliśmy spotkać się z samymi nauczycielami. W finale IX edycji konkursu edukacyjnego Planeta Energii wyłonione zostały 23 szkoły (3 nagrody główne, 10 wyróżnień i 10 nagród dodatkowych), których nauczyciele zostali zaproszeni do udziału w pierwszej edycji Akademii Planety Energii.
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej mają do odegrania w systemie edukacji ogromną rolę. W czasie zajęć Akademii Planety Energii chcemy im przekazać narzędzia, dzięki którym będą mogli wprowadzić nasze dzieci – przez zabawy i eksperymenty - w świat nauk ścisłych – mówi ambasador Planety Energii dr Tomasz Rożek.
Na dwudniowe warsztaty, które odbyły się 19 i 20 września b.r. przyjechało do Gdańska 23 nauczycieli zwycięskich i wyróżnionych klas z całej Polski. To były bardzo intensywne i niezwykle twórcze dni, które nauczyciele spędzili w pięknych wnętrzach starej Wozowni w Centrum Hevelianum. W ramach Akademii Planety Energii zostały zaplanowane wykłady, zwiedzanie Centrum i co najważniejsze warsztaty. Zajęcia prowadzili: dr Tomasz Rożek, a także zaproszeni wykładowcy Politechniki Gdańskiej – dr Beata Bochentyn i dr Tadeusz Miruszewski. Wszyscy prowadzący zajęcia dzieląc się swoją pasją z nauczycielami pokazywali jak w łatwy i przystępny dla dzieci sposób mówić o takich tematach jak sposoby konwersji energii, o źródłach energii, jak wykonywać proste eksperymenty i doświadczenia, które zaciekawią dzieci i zobrazują im skomplikowane zjawiska fizyczne. Rozmawialiśmy też o smogu, a także o sztucznej inteligencji i jej roli w nauczaniu.
Akademia była dla nauczycieli nie tylko czasem nauki. Po zajęciach merytorycznych mieli możliwość zwiedzenia z przewodnikiem gdańskiej Starówki, a wieczorem wypłynęli na rejs po Zatoce Gdańskiej.