4. Czy możliwe jest życie bez elektryczności?

Cele zajęć:

  • Wskazanie różnych sposobów wykorzystywania energii elektrycznej
  • Uświadomienie korzyści, jakie mamy z energii elektrycznej w życiu codziennym
  • Zachęcanie do oddawania elektrośmieci do odpowiednich punktów zbiórki

Przewidywane osiągnięcia:

Uczeń:

  • Wymienia urządzenia elektryczne, z których korzystamy w życiu codziennym
  • Określa korzyści płynące z energii elektrycznej
  • Wyjaśnia, w jaki sposób prąd elektryczny zmienił życie ludzi
  • Wyjaśnia, dlaczego elektrośmieci należy oddawać do odpowiednich punktów

Metody i formy pracy:

  • Rozmowa, pogadanka, dyskusja, burza mózgów
  • Praca indywidualna, zbiorowa

Materiały pomocnicze:

  • Zdjęcia starych i nowoczesnych sprzętów domowych, kserokopia tabeli z zadania 3 dla każdego ucznia (ZAŁĄCZNIK IX)

Mecenas projektu:

Patronat honorowy:

Patronat medialny: