4. Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Cele zajęć:
- Wskazanie różnych sposobów wykorzystywania energii elektrycznej
- Uświadomienie korzyści, jakie mamy z energii elektrycznej w życiu codziennym
- Zachęcanie do oddawania elektrośmieci do odpowiednich punktów zbiórki
Przewidywane osiągnięcia:
Uczeń:
- Wymienia urządzenia elektryczne, z których korzystamy w życiu codziennym
- Określa korzyści płynące z energii elektrycznej
- Wyjaśnia, w jaki sposób prąd elektryczny zmienił życie ludzi
- Wyjaśnia, dlaczego elektrośmieci należy oddawać do odpowiednich punktów
Metody i formy pracy:
- Rozmowa, pogadanka, dyskusja, burza mózgów
- Praca indywidualna, zbiorowa
Materiały pomocnicze:
- Zdjęcia starych i nowoczesnych sprzętów domowych, kserokopia tabeli z zadania 3 dla każdego ucznia (ZAŁĄCZNIK IX)