3. Gdy zostaję sam w domu
Cele zajęć:
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z prądu i urządzeń elektrycznych codziennego użytku
- Uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym
- Wskazywanie sposobów postępowania w razie zagrożenia
Przewidywane osiągnięcia:
Uczeń:
- Wymienia urządzenia codziennego użytku, których nie powinien używać, będąc sam w domu
- Opisuje zasady korzystania z prądu elektrycznego i urządzeń elektrycznych w domu
- Wskazuje skutki niewłaściwego postępowania z urządzeniami elektrycznymi
- Wyjaśnia, jak należy zachować się w sytuacji porażenia prądem elektrycznym
Metody i formy pracy:
- Rozmowa, pogadanka, burza mózgów
- Eksperyment
- Mapa myśli
- Praca indywidualna i zbiorowa
Materiały pomocnicze:
- Żarówka, bateria płaska, trzy przewody
- Ołówek z grafitem na obydwu końcach, kawałek gumy
- Dwa gwoździe, naczynie z wodą, sól kuchenna
- Plastikowy przedmiot, np. łyżeczka jednorazowa
- Kawałek metalu, np. duży gwóźdź lub aluminiowa łyżeczka