2. Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Cele zajęć:
- Zapoznanie ze źródłami energii elektrycznej i sposobami jej wytwarzania
- Uświadamianie, dlaczego mamy prąd w domu i dlaczego świeci żarówka
Przewidywane osiągnięcia:
Uczeń:
- Wymienia różne źródła energii elektrycznej
- Opisuje przepływ prądu elektrycznego jako ruch elektronów
- Wyjaśnia, w jaki sposób prąd elektryczny dostarczany jest do mieszkań
Metody i formy pracy:
- Rozmowa, pogadanka, burza mózgów
- Eksperyment
- Praca indywidualna i zbiorowa
Materiały pomocnicze:
- Żaróweczka 6V
- Bateria płaska 4,5V
- Kilka przewodów elektrycznych zakończonych krokodylkami (klamerkami),
ewentualnie włącznik. - Dwa silniczki modelarskie
- 1 m mocnej nici
- Plansza do punktu 3. części głównej