1. Od łuczywa do żarówki energooszczędnej

Cele zajęć:

  • Zapoznanie ze sposobami oświetlenia i różnymi źródłami światła
  • Uświadomienie postępu w dziedzinie wynalazków nowych źródeł światła
  • Wskazanie roli żarówki we współczesnym życiu

Przewidywane osiągnięcia:

Uczeń:

  • Wymienia różne rodzaje żarówek
  • Ustawia chronologicznie różne rodzaje oświetlenia
  • Ocenia rolę żarówki we współczesnym świecie
  • Wskazuje zastosowanie wybranych żarówek

Metody i formy pracy:

  • Rozmowa, pogadanka, pokaz, burza mózgów
  • Praca indywidualna i zbiorowa

Materiały pomocnicze:

  • Kartki papieru, przybory do rysowania
  • Cztery kopie ZAŁĄCZNIKA I – do pocięcia na kartki obrazujące różne źródła światła dla 4 grup
  • Cztery duże kartki szarego papieru lub flipchartu
  • Żarówka zwykła, energooszczędna, halogenowa

Mecenas projektu:

Patronat honorowy:

Patronat medialny: