6. Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego i przyrody
Cele zajęć:
- Wdrażanie uczniów do oszczędzania energii elektrycznej
- Zachęcanie do refleksji nad zmianą nawyków i inspirowanie do zachowań proekologicznych
Przewidywane osiągnięcia:
Uczeń:
- Wymienia urządzenia domowe wykorzystujące energię elektryczną
- Podaje cele i sposoby oszczędzania energii
- Wskazuje pozytywne skutki oszczędzania energii
Metody i formy pracy:
- Rozmowa, pogadanka, burza mózgów, metaplan
- Praca indywidualna i grupowa
Materiały pomocnicze:
- Żarówki tradycyjne o małej i dużej mocy oraz żarówka energooszczędna
- Kartki z rysunkami żarówek (dla 4 grup) – ZAŁĄCZNIK XV
- Plansza z diagramem opisanym rysunkami urządzeń elektrycznych – ZAŁĄCZNIK VIII – z tematu 4
- Plansze metaplanu – ZAŁĄCZNIK XVI