6. Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego i przyrody

Cele zajęć:

  • Wdrażanie uczniów do oszczędzania energii elektrycznej
  • Zachęcanie do refleksji nad zmianą nawyków i inspirowanie do zachowań proekologicznych

Przewidywane osiągnięcia:

Uczeń:

  • Wymienia urządzenia domowe wykorzystujące energię elektryczną
  • Podaje cele i sposoby oszczędzania energii
  • Wskazuje pozytywne skutki oszczędzania energii

Metody i formy pracy:

  • Rozmowa, pogadanka, burza mózgów, metaplan
  • Praca indywidualna i grupowa

Materiały pomocnicze:

  • Żarówki tradycyjne o małej i dużej mocy oraz żarówka energooszczędna
  • Kartki z rysunkami żarówek (dla 4 grup) – ZAŁĄCZNIK XV
  • Plansza z diagramem opisanym rysunkami urządzeń elektrycznych – ZAŁĄCZNIK VIII – z tematu 4
  • Plansze metaplanu – ZAŁĄCZNIK XVI

Mecenas projektu:

Patronat honorowy:

Patronat medialny: