Zasady 13. edycji

 

Zachęcamy do udziału w kolejnej edycji Planety Energii!

Skupia się  ona na ochronie bioróżnorodności, zwłaszcza w kontekście ekosystemów leśnych. Uczestnicy mają okazję zgłębić tajemnice lasów, poznając ich najciekawsze strony i znaczenie dla polskiej przyrody.

Adresowany do najmłodszych uczniów program uczy odpowiedzialności ekologicznej i wpływu małych działań na środowisko poprzez interaktywne lekcje i konkursy. Na wyróżnionych 100 uczestników ze szkół i przedszkoli czekają specjalne biopakiety, a nagrodzone 3 placówki mają szansę na przyrodniczy piknik dla uczniów i stworzenie własnej strefy bioróżnorodności.

zasady poziom
zasady infografika pion

ETAP I - ZGŁOSZENIA

Do wzięcia udziału w 13. edycji konkursu Planeta Energii zapraszamy klasy 0-3 szkół podstawowych i zerówki przedszkolne. Zapisu może dokonać dyrektor placówki lub wychowawca grupy poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Wszystkie zgłoszenia są weryfikowane przez Organizatora.
 
Dodatkowe informacje:
- jest możliwość zgłoszenia do konkursu klas / grup łączonych / świetlic / kółek zainteresowań. Podczas rejestracji potrzebne jest wyznaczenie jednego nauczyciela kierującego grupą, który będzie ją reprezentował zgodnie z regulaminem konkursu,
- w zgłoszeniu sugerowane jest określenie nazwy klasy lub grupy np. IB, IIIA, Biedronki, Stokrotki itp. (można wybrać nazwę klasy o większej liczebności) - jeżeli jest to niemożliwe, prosimy o zarejestrowanie klasy jako Świetlica / Kółko przyrodnicze / Klasa,
- konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas 0-3, dlatego dzieci realizujące zadania z nauczycielem powinny być w adekwatnym do tych klas wieku
- liczba dzieci nie może przekraczać liczebności typowej klasy.

 

ETAP II - REALIZACJA

Po weryfikacji zgłoszenia, nauczyciel otrzymuje dostęp do aktywnego konta na PlanetaEnergii.pl, poprzez które może składać sprawozdania z realizacji zadań konkursowych. W bieżącej edycji należy przeprowadzić lekcje w oparciu o udostępnione scenariusze z obszaru tematycznego „Kraina bioróżnorodności”.

Z przeprowadzonej lekcji należy przygotować sprawozdanie obejmujące dane placówki, opis lekcji, zdjęcia i filmiki.

Sprawozdanie powinno być przygotowane z wykorzystaniem szablonu prezentacji i potwierdzać realizację co najmniej jednego scenariusza pt. „Drzewa – Skarby przyrody” albo „EkoBohaterowie na co dzień”. 

Zaraportowanie jednego scenariusza uprawnia do ubiegania się o Wyróżnienie Podstawowe, natomiast realizacja większej liczby scenariuszy nt. bioróżnorodności (2 albo 3) oraz udokumentowanie działań dodatkowych (prezentacja i dodatkowo zdjęcia, film) zwiększa szansę na uzyskanie Wyróżnienia Głównego.

Sprawozdania można składać do 19 listopada.

ETAP III - WYRÓŻNIENIA

Placówki, których sprawozdania obejmujące realizację minimum scenariusza „Drzewa – Skarby przyrody” albo „EkoBohaterowie na co dzień”, zostaną pozytywnie ocenione przez Organizatora, otrzymają Wyróżnienia Podstawowe w formie wartych 750 zł „biopakietów” zawierających m.in. domki dla jeży, hoteliki dla zapylaczy, budki lęgowe dla ptaków i nasiona miododajnych roślin.

Maksymalnie zostanie przyznanych 97 takich wyróżnień.

ETAP IV - FINAŁ

Trzy sprawozdania ocenione przez Organizatora jako najciekawsze, otrzymają Wyróżnienia Główne, na które złożą się:

  • Piknik Bioróżnorodności, czyli niezapomnianą lekcję przyrodniczą, zorganizowaną w placówce dla wszystkich dzieci w wieku 6-10 lat, z udziałem ambasadorów programu.
  • Voucher dla placówki o wartości 11 000 zł na przygotowanie przy własnej Strefy Bioróżnorodności
  • „Biopakiet” dla klasy, której sprawozdanie zostało wyróżnione
  • Upominek dla nauczyciela uczestniczącego w konkursie oraz

 

Dodatkowo Kapituła Konkursu wyróżni 10 nauczycieli (3 opiekunów grup nagrodzonych Wyróżnieniem Głównym oraz 7 wychowawców spośród zdobywców pozostałych wyróżnień), umożliwiając im udział w dwudniowych warsztatach przyrodniczych.

Ogłoszenie listy wyróżnionych placówek nastąpi do 29 listopada 2024.

Mecenas projektu:

Patronat honorowy:

Patronat medialny: